Ochi frumosi si sanatosi – alimente esentiale

Pentru a avea o privire clara si luminoasa trebuie sa consumam alimente care contin vitaminele A, C si E. De asemenea, specialistii considera ca acizii grasi Omega 3  pot preveni afectiunile retinei. Exista alimente care contin cantitati insemnate din acesti nutrienti, oferind solutia ideala pentru prevenirea afectiunilor oculare.

1.Morcovii

Contin vitamina A si beta caroten, precursorul acesteia.Vitamina A asigura un nivel optim de hidratare , iar beta carotenul este un antioxidant putenic care neutralizeaza efectele nocive ale radicalilor liberi datorati poluarii si radiatiilor solare.Morcovii au un rol esential pentru functionarea optima a intregului organism. Sunt surse importante de potasiu si fibre si contin falcarinol, o substanta care reduce multiplicarea celulelor canceroase.

2.Cartofii dulci

Au ca nutrienti esentiali beta carotenul, vitamina A, potasiul si fibrele. Sunt o alegere excelenta pentru masa de pranz, mai ales pentru cei care nu agreeaza legumele verzi. Puteti savura cartofi dulci copti cu putin ulei de masline sau ii puteti combina cu nuci si ceapa.

3.Capsunile

Contin  cantitati insemnate de vitamina C si acid folic.Vitamina C este un antioxidant utilizat de organism pentru reinnoirea tesutului conjunctiv si refacerea vaselor de sange (inclusiv cele de la nivelul ochilor).Pot fi consumate ca gustare intre mese, simple sau combinate cu nuci, pentru beneficii suplimentare. De asemenea, pot fi adaugate la o salata sau in cerealele cu lapte.

4.Portocalele

Furnizeaza organismului vitamina C si potasiu, precum si calciu, fibre, acid folic. Aduc beneficii intregului organism, imbunatatind sistemul imunitar, ritmul de reinnoire a tesutului conjunctiv si fluxul sanguin spre inima. Sunt ideale ca gustari deoarece se transporta usor.

5.Migdalele

Contin vitamina E si acizi grasi esentiali( asemanator cu uleiul de masline).Cantitatea consumata nu trebuie sa depaseasca 30g/zi pentru ca 100g de migdale au 600 de calorii. Insa, in limitele specificate, iti asigura energie, o privire odihnita si sunt satioase. Dupa ce au fost cumparate trebuie pastrate in frigider pentru ca rancezesc rapid datorita continutului ridicat de grasimi.

6.Stridiile

Sunt o sursa importanta de zinc si de proteine. Zincul este un mineral esential pentru sanatatea ochilor, fiind necesar pentru functionarea sistemului imunitar. Se pot servi crude, afumate sau gatite.

7.Spanacul

Contine cantitati insemnate de luteina. Conform studiilor efectuate, persoanele care consuma acest nutrient au un risc scazut de afectiuni ale retinei. Fierul, vitamina K si acidul folic din compozitia spanacului asigura oxigenarea celulelor si previn formarea cheagurilor de sange.

8.Somonul

Este cea mai importanta sursa de grasimi de tip Omega 3. Specialistii au constatat ca aceste grasimi reduc lacrimarea ochilor, atenueaza senzatie de usturime si reduc discomfortul resimtit in urma lucrului la calculator sau a cititului prelungit. Cel putin 2 portii de somon /saptamana vor imbunatati acuitatea vizuala.

Acestea sunt alimentele de baza pentru sanatatea ochilor, dar si a intregului organism. Si pentru ca intotdeauna este mai bine sa prevenim decat sa tratam, sa incercam sa le includem cat mai des in meniul zilnic pentru a fi plini de energie si increzatori in fortele proprii.

Amalia Scurt

Leave a Reply