Fructele uscate va ajuta sa va refaceti rezervele de minerale

Poti consuma fructele uscate si cele oleaginoase la micul dejun, ca desert la masa de pranz sau amestecate in salata de fructe.

De exemplu, alunele, nucile, prunele sau caisele uscate pot adauga savoare si o aroma deosebita multor preparate culinare. Fructele uscate au o valoare nutritiva incontestabila atunci când sunt consumate fara adaos de sare. Insa, trebuie sa te limitezi la maxim 50 g pe zi pentru a nu-ti pune in pericol silueta.

Exista doua tipuri de fructe seci: cele moi (caise, struguri, banane, pere, curmale, smochine, prune) si cele oleaginoase (migdale, nuci, alune, fistic etc.). Ele au un continut redus de apa si de vitamina C (care dispare datorita deshidratarii), fiind compuse în principal din glucide, saruri minerale si fibre.

Stafidele si curmalele sunt surse importante de zaharuri sanatoase si, de aceea sunt recomandate sportivilor si persoanelor care depun un efort fizic sustinut. Ele asigura organismului o cantitate importanta de energie.

Avantajul fructelor confiate consta in continutul de minerale si micronutrienti de 3 – 5 ori mai mare decat acela al fructelor proaspete. Fructele uscate si cele oleaginoase furnizeaza organismului potasiu (caise), calciu (smochine, caise, curmale, migdale, alune), magneziu (banane uscate, smochine, curmale, prune).

De asemenea, sunt bogate in fibre, normalizand tranzitul intestinal. In plus, datorita continutului ridicat de acizi grasi nesaturati, aceste alimente delicioase joaca un rol benefic in prevenirea maladiilor cardiovasculare si in mentinerea nivelului normal al colesterolului (nucile, in special, sunt bogate in acid alfa linolenic).

Marimea portiilor este foarte importanta deoarece frcutele confiate au 600 de calorii la 100g. Este de recomandat sa le incluzi în cadrul unei mese principale, preferabil la micul dejun. Daca le servesti drept gustare, combina-le cu un suc de fructe, cu branza sau iaurt.

Amalia Scurt

2 thoughts on “Fructele uscate va ajuta sa va refaceti rezervele de minerale”

  1. Dar ce fructe de sezon trebuie sa consumam pentru a ne pastra kilogramele dorite?…

Leave a Reply