Cum sa slabesti fara a urma o dieta restrictiva

Fiecare femeie isi doreste sa arate impecabil, dar nu trebuie sa devii perfectionista. Accepta micile greseli si fii optimista pentru ca in fiecare zi apar situatii neasteptate. Nu este posibil sa respecti mereu dieta pe care o urmezi, dar este important sa incerci sa ai o alimentatie cat mai sanatoasa.

Aplica urmatoarele idei si vei vedea ca te poti mentine in forma daca mananci sanatos si ai incredere in tine.

1.Nu incepe o dieta lunea

Conform studiilor efectuate, 31 % dintre femeile care incep dieta intr-o luni vor renunta la ea pana joi, in aceeasi saptamana. Aceste rezultate reflecta latura emotionala legata de fiecare regim alimentar. Femeile care incep o dieta lunea au senzatia ca in weekend este ultima data cand pot manca ceea ce isi doresc. Din acest motiv, sambata si duminica vor consuma alimente cu foarte multe calorii, gandindu-se ca dupa ziua de luni isi vor impune reguli stricte. Dar acest lucru nu functioneaza pentru ca vor considera  ca noul meniu este mult prea redus, iar daca la serviciu apare ocazia de a consuma dulciuri sau produse de patiserie, le va fi foarte greu sa se abtina. In loc sa iti fixezi o anumita zi pentru a incepe dieta, este mai bina sa faci mici schimbari in fiecare zi pentru a avea o alimentatie mai sanatoasa si a reduce numarul de calorii. De exemplu, poti inlocui maioneza cu mustar.

2.Nu imparti alimentele in ,,bune” si,,rele”

Solutia ideala este sa analizezi cum te simti dupa ce ai consumat anumite alimente. Esti ceea ce mananci si, deci, printr-o alimentatie inteligenta poti preveni numeroase afectiuni. Pentru a avea energie ai putea alege o combinatie de fructe proaspete( mere, pere, capsuni, banane) si unt de arahide, evitand mancarea de tip fast food sau chips-urile.

3.Nu te infometa

Reducerea drastica a portiilor nu are efect pe termen lung. Nu vei putea sa te implici in toate activitatile zilnice pentru ca ai nevoie de energie si vitamine. Pentru a obtine efectele dorite fii atenta nu numai la marimea portiilor, cat mai ales la tipul de alimente pe care le alegi. Consuma mai multe legume si mai putina carne si cartofi. Respecta cele 3 mese principale in fiecare zi si ia 2 gustari.

4.Nu renunta la felurile de mancare preferate

Aceasta este cea mai buna metoda pentru a reduce tentatia de a manca prajituri, gogosi, fursecuri sau alte gustari hipercalorice. Din cand in cand poti gusta chiar si din aceste alimente, dar este important sa consumi o cantitate limitata, de exemplu 2 patratele de ciocolata, un fursec sau o bomboana. Cel mai bine este sa gusti din aceste delicii atunci cand iesi cu prietenii sau la o petrecere pentru ca, in acest fel vei evita consumul excesiv.

In concluzie, nu exista o reteta magica pentru a slabi, dar important este sa fii optimista si sa nu renunti. O alimentatie sanatoasa nu are efecte foarte rapide, dar pe termen lung are beneficii importante pentru organismul tau. Un aspect impecabil trebuie corelat cu tonusul si energia de care ai nevoie in fiecare zi.

Amalia Scurt

Leave a Reply