Alimentatia echilibrata in Postul Pastelui

In aceasta perioada trebuie sa tineti cont de cateva reguli de alimentatie pentru a va mentine organismul sanatos. Postul se caracterizeaza prin adoptarea unei diete predominant vegetariene dar trebuieĀ  sa aveti grija sa consumati necesarul zilnic de proteine si vitamine pentru a nu va da peste cap metabolismul.

Puteti obtine beneficii importante pentru sanatate daca va planificati atent meniul. Incercati urmatoarele idei:

1.feluri de mancare variate

Adesea, din cauza programului incarcat, meniul de Post devine unul monoton si deficient ca aport de vitamine. Postul coincide cu inceputul primaverii, cand apare cel mai des anemia. In acest sens, o solutie rapida sunt amestecurile de legume pregatite la abur sau consumate crude, ca salate. Contin vitamine si minerale esentiale, nu dureaza mult sa le preparati si puteti face nenumarate combinatii.

2.consumati mai multe fibre

In timpul Postului, meniul zilnic trebuie sa se bazeze pe fructe, legume, cereale integrale si verdeturi. Pentru a va asigura ca alimentele sunt proaspete, mergeti la cumparaturi cel putin de 2 ori pe saptamana.

3.evitati dulciurile

O regula importanta in cadrul dietei de Post este eliminarea dulciurilor concentrate. Daca veti consuma dulciuri in acest interval, puteti accentua cariile dentare si este posibil sa apara crize de hiperglicemie(diabet).

4.reduceti consumul de sare

Pentru functionarea optima a organismului, nu trebuie sa depasiti o lingurita de sare pe zi. In aceasta cantitate este inclusa si sarea din paine si cea adaugata la gatit.

5.faceti miscare in fiecare zi

Programul aglomerat favorizeaza aparitia sedentarismului, iar alimentele de post din magazine sunt rafinate si au foarte multe calorii. In acest fel, se ajunge la un consum caloric excesiv care poate declansa obezitatea. Pentru a preveni consecintele negative, faceti miscare zilnic.

Amalia Scurt

Leave a Reply